آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان

اینجا سایت اصلی هنر کودکان نیست

نقاشی به اندازه کودک درس 45

  • ۵۹۴




نقاشی هم اندازه کودک

این درس هم یکی از درسهای خلاقیتی برای بچه هاست که جنبه های تربیتی هنری و روانشناسی زیادی را دربر دارد .

کودکان همیشه از اشیا اسباب بازی ،نقاشی ها و...بزرگ لذت می برند و با دیدن آنها به وجد می آیند به همین دلیل و با توجه به اهداف درس میخواهیم به کودکان یا بدهیم نقاشی خودشان را در اندازه واقعی به کشند . شرح درس را در ادامه مطلب بخوانید           علیرضا قالیجاری (مهربان)

در مرحله اول شما برای آشنایی از بچه ها بخواهید این کار را با عروسک یا اسباب بازی خود انجام دهند (تصویر 1)یعنی عروسک خود را روی کاغذ یا مقوا بگذارند و دور آنرا بکشند و سپس با توجه به عروسک جزئیات را ترسیم کنند (چشم و دماغ و..)و رنگ آمیزی کنند .

در مرحله دوم شما کاغذ رولی یا همان متری تهیه کنید و در ابعاد هم اندازه کودک (کمی بزرگ تر ) ببرید و کودک روی ان دراز بکشد(تصویر 2) و شما دور کودک را با مداد بکشید (تصویر 3)و سپس از کودک بخواهی مطالبق شکل خودش آنرا کامل کند یعنی پیراهنی که بر تن دارد - شلوار و رنگ آن و حتی کفش را مطابق با خودش تکمیل کنند و رنگ آمیزی کنند.

شما دراین درس به اداف زیر خواهید رسید 1- بالا بردن دقت و تمرکز کودک 2- خلاقیت - 3- تنوع در نقاشی و هیجان در آموزش 4- درک بیشتر بچه ها از اندازه م مقیاس ها و...
    عضویت در کانال ما یک  امتیاز بزرگ در آینده برای شما
    علیرضا قالیجاری (مهربان)
لینک عضویت
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی