آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان

اینجا سایت اصلی هنر کودکان نیست

نقاشی با نخ های رنگی لای کاغذ درس 57

  • ۵۳۰۷



 

 نقاشی با نخ های رنگی لای کاغذ

در درسهای قبل درباره خلاقیت در نقاشی  مباحثی گفته شده و اینکه ما در نقاشی کودک میخواهیم دید کودکان را گسترش دهیم و از چهار چوب خشک روی یک تکه کاغذ طرحی را کشیدن بیرون بیاوریم .

در این درس با با چند تکه نخ آغشته به رنگ های مختلف  و یک ورق کاغذ سفید از و سط تا خورده  میخواهید هدف خاصی را دنبال کنیم و آن قدت تجسم و خلاقیت کودکان است پس در ادامه مطلب شرح درس را حتما بخوانید

ابتدا به همه بچه ها یک کاغذ بدهید و از آنها بخواهید کاغذ را از وسط تا کنند و سپس تا را باز کنند . سپس چند تکه نخ را آغشته به رنگهای مختلف کنند و روی کاغذ در قسمت تای سمت راست بگذارند و سپس کاغذ را روی نخ ها تا بزنند . با یک دست روی کاغذ را کمی فشار بدهند و با دست دیگر سر نخها را که از کاغذ بیرون است را بکشند تا تمام نخ ها از لای کاغذ خارج شوند .

بعد کاغذ را باز کنند و بگذارند رنگها کامل خشک شوند حال کودکلن دو لکه در دو طرف کاغذ را می بینند که تقریبا شیه هم هستند (لکه اتفاقی) که به صورت اتفاقی و بر اث نخ ها و کشیدن نخ ها ایجاد شده .در مرحله پایان شما از کودکان بخواهید به لکه های کاغذ خود نگاه کنند و تصویری که تجسم میکنند را با ماژیک یا مداد رنگی کامل کنند .

این درس جز دروس اصلی نقاشی کودک است                 علیرضا قالیجاری

عضو کانال تلگرام ماشوید



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی