آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان

اینجا سایت اصلی هنر کودکان نیست

پرندگان بزرگ درس 109

  • ۶۴۳


پرندگان بزرگ

در عالم نقاشی کودک حس بازی یکی از شاخصه های اصلی برای کودکان بوده و هست چرا که یک کودک در وحله اول نقاشی را به دید بازی می نگرد یعنی فعالیتی خارج از برنامه های روتین روزانه  و از این رو برای او بسیار لذت بخش خواهد بود البته به شرطی که آزادی عمل داشته باشد .

حال با توجه به اینکه هدف ما از نقاشی فقط بازی و سرگرمی نیست میخواهیم  اهدافی را برای این درس در نظر بگیریم اهدافی که جنبه های آموزش علمی هنری و اجتماعی را برای کودک به همراه داشته باشد .اهدافی چون بالابردن دانش کودکان از پرندگان – بالا بردن مهارت و توانایی در طراحی و ساخت و رنگ آمیزی اشکال بزرگ – بالا بردن حس همکاری و بازی گروهی بین کودکان و البته خلاقیت در ساخت و اجرای کارهای هنری . شرح درس در ادامه مطلب   علیرضا قالیجاری    شما عضوی از خانواده خوب هنرکودکان خواهید شد در کانال تلگرام ما کلیک کنید

برای اجرای این درس نیاز به مقوا های بزرگ و ضخیم داریم میخواهیم با این مقوا پرندگانی بزرگ  طراحی و رنگ آمیزی کنیم و ضخامت این مقوا بخاطر این است که بعد از پایان کار تا و کج  نشوند.

رنگ گواش و قلم موهای کمی بزرگتر نیز نیاز می باشد قیچی و چسب برای برش و چسباندن .

وسایلی مانند دکمه ها دانه های تسبیح و... برای تزئینات و ابتکارات پایان کار نیز لازم خواهد بود

در ابتدا برای بچه ها از پرندگان انواع آنها نوع زند گی و .... صحبت کنید  تصاویر مختلف به آنها نشان دهید واز دانستنی های جالب درباره پرندگان بگوید .

در کار اجرایی از بچه ها بخواهید بدن یک پرنده را به صورت بزرگ بکشند و بالهای و دم آن را جداگانه طراحی کنند سپس یا کمک قیچی دور پرنده  و دم و بالها را ببرند و سپس در رنگ امیزی از ابتکار و خلاقیت خودشان استفاده کنند و تا جایی که کی توانند از رنگهای شاد و متنوع استفاده کنند و تلاش کنن یک پرنده خیالی و زیبا را به وجود آورند .

در پایان رنگ آمیزی و بعد از خشک شدن بالها و دم پرنده را در جای خود بچسبانند و از وسایل اضافی روی پرنده استفاده کنند .

این کار میتواند به صورت گروهی دو با سه نفره انجام شود یعنی چند نفر یک پرنده درست کنند . در پایان آنها میتوانند این پرنده هارا در تزئینات مدرسه و کلاس استفاده کنند یا اینکه یک نمایش برای این نوع نقاشی بنویسند و اجرا کنند .

همانطور که قبلا هم گفتیم موضوع شاید ساده به نظر آید ولی ما با طراحی اهداف هر درس کار میتوانیم به نتایج جالب  و مفیدی برسیم . البته این نوع نقاشی را میتوانید با موضوعات دیگر هم اجام دهید مثلا ماهی ها بزرگ و....

شما هم با نظرات خود ما را یاری فرمایید .



نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی