آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان

اینجا سایت اصلی هنر کودکان نیست

خلاقیت از نوع سیب زمینی درس 117

  • ۹۶۴



خلاقیت از نوع سیب زمینی

کودک که بودیم یکی از کاردستی های ما این بودکه یه سیب زمینی بیاریم و چند چوب کبریت درداخل آن فرو کنیم و یه جوجه تیغی درست کنیم اون زمان این کار فقط برای رفع تکلیف و فرار از ساخت کاردستی بود نمیدانستیم همین کار یه نوع خلاقیت بود . کسی هم به ما چیزی نمیگفت و همان روز کاردستی از بین میرفت . ادامه درس و یک خبرداغ بسیار مهم در ادامه مطلب بخوانید   علیرضا قالیجاری

شما عضو خانواده کانال تلگرام ما خواهید شد کلیک کنید

خلاقیت و عروسکهای چوب بستنی درس116

  • ۸۰۰



عروسکهای چوب بستنی

درخلاقیت کودکان و تقویت ذهن خلاق کودکان موضوع اصلی بر سر این مساله ست که راهکارهای آن چیست؟ در حال حاضر 50 درصد از مطالب در این خصوص به عنوان تئوری مطرح شده و کمتر به راهکارهای عملی اشاره میکنند . ماسعی میکنیم برای پرورش خلاقیت کودکان در عالم هنرکودکان به صورت عملی نگرش شما را به خلاقیت روشن کنیم . در این درس با اشاره به چند روش عملی به ساخت عروسکهای چوب بستنی می پردازیم .... شرح درس و بحث هنری در ادامه مطلب بخوانید ... علیرضا قالیجاری      شما خانواده محترم کانال هنر کودکان خواهید شد کلیک کنید

ساخت سازه های کودکانه درس 115

  • ۱۰۴۸

 

ساخت سازه های  کودکانه

اینکه هنرکودکان راهی است که کودک در طی این راه به درجات بالایی از علم معرفت مهارت و... میرسد شکی نیست در آموزش صحیح به کودکان این نوع نگرش به هدف وآموزش است که نتیجه را طراحی میکند. گاهی در هنر کودکان بالا بردن خلاقیت سرلوحه آموزش قرار میگیرد و گاهی بالا بردن مهارت های بصری علم فرهنگی و اجتماعی .

یکی از خصیصه های هنر کودکان بستر سازی برای علم آموزی است یعنی ما از طریق هنر بازی و خلاقیت کودک را با علوم  مختلف آشنا میکنیم . کودکان ازسنین پایین  آمادگی لازم برای شکل گرفتن در مسیری که منتهی میشود به خلاق بودن وتبدیل شدن آنها به افرادی کارآمد را دارند.

در این درس میخواهیم نقش هنر را در درک دست از  فرمهای هندسی احجام ودر آخرآشنایی با  سازه های منظم را برای کودکان شرح دهیم و در پایان آنها درک صحیحی از سازه های  خواهند . البته ما نمیخواهیم بحث سازه ها ی ساختمانی و... برای بچه ها بازگو کنیم  فقط میخواهیم یک بستری را فراهم کنیم تا کنجکاوی و خلاقیت و مهارت کودکان را بالا ببریم  .شاید در آینده آموزش ما باعث شود کودکانی مهندسین آینده این مرزو بوم شوند  شرح درس در ادامه مطلب بخوانید.... علیرضا قالیجاری   شما در کانال تلگرام ما با خبر میشوید کلیک کن

اعصاب آینه ای و هنرکودکان درس 114

  • ۵۵۳



اعصاب آینه ای و هنر کودکان

بررسی کوتاه در باب تفاوت مدیریت در آموزش هنربه کودکان  و یا راهبری  آموزش هنر به کودکان

بعضی از مباحث که ما مطرح میکنیم به همان اندازه و شاید بیشتر از خود آموزش تکنیک های هنری کودکان مهم می باشد واین گفته به دلیل آن است که معلم ویا مربی کودک بایستی دانش و نقش خودش را در محیط آموزش مشخص کند این مطالب کوتاه بیان کننده نگرشی است در علم عصب شناسی که به آن پدیده اعصاب آینه ای گفته میشود و در تمامی طول زندگی به همراه آدمی هست ولی متاسفانه یا از آن ناگاه هستیم یا توجهی به آن نمیکنیم و از این رو اشاره به این علم در هنر کودکان خواهیم کرد

شرح این بحث در ادامه مطلب بخوانید و نظر خودتان را در باره این گونه مباحث برای ما بفرساید . علیرضا قالیجاری     .. شما عضو خانواده خوب و مهربان هنر کودکان خواهید شد پس کلیک کنید

نقاشی شنی برای کودکان درس 113

  • ۱۱۴۵



نقاشی شنی برای کودکان درس 113

حتما تا حالا در تلویریون شاهد نقاشی شنی بوده اید روی یک سطح نورانی مثل شیشه با پراکندن شن نقاشی و تصاویر زیبایی کشیده میشود در این تکنیک زیبای نقاشی، سطح نورانی – شن و مهارت دست و انگشتان حرف اول را میزند البته دانش و مهارت نقاش را نیز نباید فراموش کنیم .

در این تکنیک مقدار شن و مقداری که در هر قسمت پراکنده میشود  تیرگی و روشنی تصویر را نمایان میکند

در این درس از نقاشی کودک ما میخواهیم کودکان را با این روش آشنا کنیم شرح درس در ادامه مطلب بخوانید  علیرضا قالیجاری     شما هم عضو خانواده خوب تلگرام ما خواهید شد کلیک کنید

شیوه نامه تدریس سفالگری برای کودکان 2 تا 5 سال

  • ۳۲۵۲



سفالگری برای کودکان 2 تا 5 ساله

مقدمه :

شاید نتوان به این دوره سفالگری کلمه آموزش را چسباند چون ما معتقدیم آموزش برای این کودکان معنی و مفهومی ندارد و اگر شما در مطالعه این مجموعه با کلمه آموزش روبرو شدید منظور ما هدایت و راهنمایی بچه ها در جهت انجام بازی به همراه کار هنری است .

به نظر بعضی ها هرچقدر سن کودک کمتر باشد آموزش به آنها ساده تر است ولی به نظر من کار با بچه های کم سن وسال اگر نتوانیم بگوئیم مشکل است ولی میشود گفت راه و تخصص خودش را میخواهد کودک به واسطه کودکیش در عالم خودش سیر میکند گاهی وقتی به او محبت میکنید در قالب یک پری می بیند و اگر نامهربان باشید تصویر ترسناک از شما تصور میکند .

کودکان سن 2 ساله تا 5 ساله یک عالم ذهنی فرا زمینی دارند آنها دنیا را آنطور که دوست دارند می بینند همه چیز برای آنها جذاب و دیدنی است کنجکاوی آنها در حد بی نهایت است از هیچ چیز واهمه ندارند چرا که هنوز معنی ترس را درک نکرده اند.آنها عاشق تجربه و توجه هستند .این شیوه نامه به صورت خلاصه و ساده بیان کننده نوع مسیر درست در امر فعالیت سفالگری برای کودکان این سن می باشد و مطمنا ترکیب برنامه سفالگری با برنامه های مدون نقاشی - کاردستی و...میتواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد ... فایل این شیوه نامه به صورت رایگان در لینک زیر قابل دریافت است .. علیرضا قالیجاری    .. شما نیز عضو خانواده خوب کانال تلگرام هنر کودکان خواهید شد کلیک کنید .

برای دریافت ادامه مطلب به سایت www.artkoodsk.ir

نمایش خلاق و خلاقیت کودکان بخش اول درس112

  • ۷۲۷



نمایش خلاق و خلاقیت کودکان بخش اول


چند سالی است که موضوعی تحت عنوان نمایش خلاق برای کودکان رایج شده البته نه به صورت جدی .در بعضی از مراکز و مدارس به صورت پراکنده برای کودکان نمایش خلاق اجرا میشود ولی متاسفانه چون چهار چوب و برنامه ای مدونی برای آن وجود ندارد و اگر هم مطلبی در دست باشد به صورت کلی بیان شده وباعث شده  این موضوع به صورت بلاتکلیف باقی مانده .نمایش خلاق فی نفسه با تمام زندگی کودک سروکار دارد از نوع گفتار و راه رفتن تا روایط اجتماعی و توانایی های پنهان کودکان.... شرح درس در ادامه مطلب بخوانید   علیرضا قالیجاری  ..سخنی کوتاه با فرهیخته ای چون شما .شما با مطالعه این آموزشها  به ما افتخاری داده اید میخواهیم با نظرات بخصوص نقد و پیشنهادات خودتون به ما بگوئید چگونه راه خدمت به شما را ادامه بدهیم منتظرنظرات شما هستیم...      شما عضو خانواده تلگرام هنر کودکان باشید ما به شما کمک میکنیم 

بررسی روانشناختی نقاشی بزرگ کودکانه درس 111

  • ۶۳۳



بررسی روانشناختی نقاشی های بزرگ کودکانه  

تاثیر روانی نقاشی در ابعاد بزرگ برای کودکان

 در درس 109 ما درباره  نقاشی کودک از پرندگان در ابعاد بزرگ و کارکردهای این نوع نقاشی  مطالبی را عنوان کردیم و ... یکی از دوستان سوالی کردند که آیا این نوع نقاشی کودک جنبه های روحی و روانشناختی  و... برای کودک دارد یا خیر؟یا فقط جنبه تنوع و بازی آن مد نظر است ... وما دراین درس میخواهیم دلیل و تاثیرروانشناختی  این نوع فعالیت نقاشی  را تا حدودی برای شما به صورت خلاصه بیان کنیم . و از شما میخواهیم با مطالعه بیشتر در این زمینه بپردازید  شرح موضوع در ادامه مطلب حتما بخوانید ... علیرضا قالیجاری    کانال تلگرام ما برای کمک به شماست کلیک کنید .

بازی و نقاشی درس 110

  • ۹۷۲



بازی و نقاشی

ارتباط بازی با نقاشی در پرورش ذهن خلاق .

 در این درس که در ادامه مطلب میخوانید میخواهیم ارتباط بازی با نقاشی را بررسی کنیم در این درس ما توجه زیادی به مقوله بازی به عنوان عامل بسیار مهم در پرورش ذهنی و شخصیتی کودک داریم و سعی میکنیم نقاشی کودک را به عنوان ابزاری برای توسعه بازی کودکان و پرورش خلاقیت آنها مورد بررسی قرار دهیم .لذ ا شما با مطالعه این درس و تحقیق بیشتر در این زمینه به این مهم بیشتر بها بدهید و سعی کنید برای  کودک معیار های نقاشی و بازی و خلاقیت را درستر طراحی و اجرا کنید چون ما با معضلی بسیار جدی در هنر کودکان و آموزش به کودکان روبرو هستیم که در آینده سعی میکنم راهکارها جبران این معضلات را مطرح کنیم .... شرح درس در ادامه مطلب  ... علیرضا قالیجاری  .... شما عضو خانواده ما هستید و کانال تلگرام ما را داشته باشید کلیک کنید      

پرندگان بزرگ درس 109

  • ۶۴۳


پرندگان بزرگ

در عالم نقاشی کودک حس بازی یکی از شاخصه های اصلی برای کودکان بوده و هست چرا که یک کودک در وحله اول نقاشی را به دید بازی می نگرد یعنی فعالیتی خارج از برنامه های روتین روزانه  و از این رو برای او بسیار لذت بخش خواهد بود البته به شرطی که آزادی عمل داشته باشد .

حال با توجه به اینکه هدف ما از نقاشی فقط بازی و سرگرمی نیست میخواهیم  اهدافی را برای این درس در نظر بگیریم اهدافی که جنبه های آموزش علمی هنری و اجتماعی را برای کودک به همراه داشته باشد .اهدافی چون بالابردن دانش کودکان از پرندگان – بالا بردن مهارت و توانایی در طراحی و ساخت و رنگ آمیزی اشکال بزرگ – بالا بردن حس همکاری و بازی گروهی بین کودکان و البته خلاقیت در ساخت و اجرای کارهای هنری . شرح درس در ادامه مطلب   علیرضا قالیجاری    شما عضوی از خانواده خوب هنرکودکان خواهید شد در کانال تلگرام ما کلیک کنید