آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان

اینجا سایت اصلی هنر کودکان نیست

خلاقیت روی میز درس 95

  • ۵۷۶



خلاقیت روی میز

خلاقیت مساوی است با آزادی در عمل- شناخت پیرامون -توجه به احساس و اعتماد بنفس در عمل. این چیزهایی است که یک مربی باید در کودک به وجود بیاورد یا تقویت کند و این مهم با هدف و برنامه ریزی حاصل خواهد شد .در خلاقیت توجه کودک به اینکه آزادانه میتواند کارهنری انجام دهد بدون اینکه مورد سرزنش و تمسخر واقع شود زمینه را برای یادگیری  بیشتر فراهم میکند . کودک باید درک درستی از پیرامون خود داشته باشد چرا که کارهنری او پیوندی ناگسستنی با اطراف او دارد یعنی کار هنری او الهام گرفته از مفاهیم و معانی فضای واقعی پیرامون کودک است و دست آخر این بزرگترها و دیگر کودکان هستند که کار اورا می بینند.حال یک کودک با احساس میتواند خلاق ترباشد چون او دیگر با حس بیرونی کار نمیکند وفقط با حس درونی خودش سرو کار دارد .اعتماد بنفس به مرحله عملی کار هنری کودک مربوط میشود چرا که کودکی که اعتماد بنفس ضعیفی دارد مطمنا نمیتواند آزادانه کار کند چون از نگاه ها و سرزنش ها میترسد و نیز نمیتواند به احساسش اعتماد کند .

شرح  هفت مرحله ای درس در ادامه مطلب بخوانید  علیرضا قالیجاری    شما خانواده هنری من هستید من به شما کمک میکنم

حال مربی میتواند این مسائل را مدیریت کند و کودک را در جهت خلاق شدن راهنمایی کند

در این درس که ما اسم آنرا خلاقیت روی میز قرا دادیم میخواهیم شما مربی گرامی مراحل زیر را انجام دهید تا به نتیجه بهتری برسید

اول – اطلاعیه بنویسید مبنی بر اینکه در فلان تاریخ میخواهیم کار خلاقانه ای تحت عنوان خلاقیت روی میز  انجام دهیم لطفا از عبارت مسابقه و رقابت استفاده نکنید چون بچه ها حس رقابت با هم نداشته باشند

دوم – خود شما هم این برنامه را به بچه ها بازگو کنید و حس کنجکاوی آنها و اشتیاقشان را تحریک کنید

سوم-  روز برنامه محیطی را در نظر بگیرید که بشود به راحتی و آزادی این کار را انجام دادو مانند تصویر تمام آنچه را که فکر میکنید بلا استفاده است از قبیل چوب- فلز – سنگ- پلاستیک پارچه – نخ - - انوع چسب  و... را روی میز به مقدار کافی قرار دهید .

چهارم- برای  هر کودک یک سطح کار در ابعاد 30 در 40 یا هر اندازه که مایل بودید در نظر بگیرید که کار خلاقه را روی آن انجام دهند .

پنجم – از بچه ها بخواهید با اشیا ی روی میزنگاه کنند و دست بزنند و فکرکنند اشیار ار لمس کنند زبری و نرمی و.. هر کدام را بررسی کنند .

ششم – از آنها بخواهید با توجه به هر آنچه روی میز است تصویری چه به صورت 2 بعدی یا سه بعدی برای شما ترسیم کنند و در حین کار آنها را آزاد بگذارید و تا حدودی راهنمایی کنید.

هفتم – از کار بچه ها ایراد نگیرید فقط آنهارا راهنمایی  کنید

این فعالیت میتواند به عنوان یک برنامه خاص تماشاچی هم داشته باشد (کادر مدرسه – اولیا بچه ها وتصویر برداری )  با این کار به برنامه و فعالیت اهمیت بیشتری داده اید . و بچه ها خس میکنند مورد توجه هستند

در پایان کارهای بچه ها رادر معرض دید همه قرار دهید و همه بچه ها مورد تشویق قرا گبرند

در پایان اگه تصویر برداری از برنمامه شده به هرکدام از بچه ها فیلم این برنامه را به عنوان یادگاری بدهید .

 

 

 

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی