آموزش تکنیکهای نقاشی کودکان

اینجا سایت اصلی هنر کودکان نیست

نقاشی سرد و گرم درس 65

  • ۱۷۰۲۱



 

حتما تا حالا شما به کودکان درباره انواع رنگها و گروه های رنگی توضیح داده اید دسته بندی رنگها بر مبنای کارکرد روانشناسی و بصری آنها تعیین شده اند مثلا رنگهای سرد رنگهای گرم رنگهای متضاد رنگهای مکمل و... رنگهای سرد و رنگهای گرم در نقاشی کودک از اهمیت زیادی برخوردار است .شرح درس در ادامه مطلب بخوانید

تقارن و چهره من درس 64

  • ۱۶۰۳



تقارن و چهره من  

در ادامه درس 46 که بحث قرینه را مطرح کردیم و شما به بچه ها قرینه را به زیان ساده توضیح دادید. در این درس میخواهیم کمی بیشتر این بحث را برای کودکان نمایان کنیم ...همیشه تقارن و بحث قرینه یکی از مباحث مهم در هنر کودکان بوده و هست .دنیای ما سرشار از اشکال و فرمهایی که دارای تقارن می باشد. یادگرفتن  تقارن  و درک صحیح کودکان از بحث قرینه میتواند کمک زیادی به  آنها در زمینه های مختلف زندگی و ....کند    شرح درس در ادامه مطلب بخوانید ..

نقاشی با کف پا درس 63

  • ۲۲۹۷



در دروس قبلی در باره نقاشی با دست صحبت شد  و آموزش آن  تقدیم حضور شما عزیزان گردید.  در این درس با یک نقاشی خلاقانه و جذاب آشنا میشویم به نام نقاشی با کف پا . همانطور که از آسم این نوع نقاشی پیداست میخواهیم کودک با استفاده از رنگ و کف پای خود خلاقبتش را بسنجد و ما به به پرورش خلاقیت ذهنی و تخیل فانتزی کودک کمک کنیم .. از کودک بخواهید رنگی را انتخاب کند سپس رنگ را به قلم مو به کف پای خود بمالد و سپس روی سطح مقوا نقش پای خود را ترسیم کند . در مرحله بعد از کودک بخواهید کف پای خود را به تصویری از حیوانات اشیا پرندگان و... تبدیل کند در واقع کودک تصویر کف پای خود را با استفاده از نقوش و خطوط اضافه به آن شکل ذهنی خود نزدیک میکند .

علیرضا قالیجاری   

با کانال تلگرام ما همراه باشید