اطلاعیه : خرید 10 کتاب به صورت پی دی با تخفیف 80 درصدی فقط 40 هزار تومان .. برای خرید به شماره من واتساپ پیام بفرستید لینک برای اطلاعات بیشتر
شیوه نامه کلاس نقاشی
مقطع سنی: اول دبستان
تعداد بچه ها : 30 نفر
مدت زمان هر جلسه: 35 دقیقه
تعداد جلسات: 27 جلسه
مدرس: علیرضا قالیجاری (مهربان )
سال تحصیلی 97-98
شیوه نامه کلاس نقاشی
مقطع سنی: دوم و سوم دبستان
تعداد بچه ها : 30 نفر
مدت زمان هر جلسه: 35 دقیقه
تعداد جلسات: 24 جلسه
توجه داشته باشید هر جلسه با توجه به شرایط کلاس و علاقه بچه ها میتواند تا 2بار تکرارشود
مدرس: علیرضا قالیجاری (مهربان )
سال تحصیلی 97-98
شیوه نامه کلاس نقاشی
مقطع سنی: چهارم و پنجم دبستان
تعداد بچه ها : 30 نفر
مدت زمان هر جلسه: 35 دقیقه
تعداد جلسات: 23 جلسه
نویسنده و مدرس: علیرضا قالیجاری (مهربان )
سال تحصیلی 97-98
با ما همراه باشید با شیوه نامه های دیگر
---------------------------------------------------------------------------------
شیوه نامه سفالگری
برای کودکان 2 تا 5 سال
نوشته : علیرضا قالیجاری
مدیر مسئول گروه هنر کودکان
1396
اهداف ما از سفالگری برای کودکان 2 تا 5 سال
1- کمک به خودمان برای اینکه کودکانمان ما بیشتر دوست داشته باشند
2- کمک به کودکانمان برای اینکه آنها ما را بیشتر دوست داشته باشند
3- کمک به کودکان در جهت بازی و سرگرمی بیشتر
4- آشنا کردن بچه ها با وسایل و امکانات مختلف هنری در سطح خودشان
5- بالا بردن توان حسی و حرکتی کودکان و مهارت های دستی ( استفاده از دست و انگشتان )
6- شناخت اشکال و فرم های هندسی
7- خلاقیت در استفاده از مواد دیگر در سفالگری
تعجب نکنید که یکی از اهدافمان کمک به خودمان باشد برای اینکه بچه ها را بیشتر دوست بداریم . درهنرکودکان یکی از لازمه های کار این است که هر چه بیشتر کودک را دوست بداریم این به این معنی است که درکمان از دنیای کودکان بیشتر شود وقتی به این مهم دست پیدا کردید آنوقت به راحتی وارد دنیای آنها میشوید و در واقع آنها اجازه ورود به شما را خواهند داد.
شرح کامل با تصاویر مربوطه در لینک زیر به صورت رایگان قابل دسترسی است
-------------------------------------------
شیوه نامه کلاس نقاشی
مقطع سنی :5/2 تا 5 سال
تعداد بچه ها : 20 نفر
مدت زمان هر جلسه 30 دقیقه
تعداد جلسات 15 جلسه
مرحله ماندلا
ماندلا یک کلمه به زبان سانسکریت است به معنی دایره است در واقع ماندلا بک نقطه مرکزی دارد که فرمها و شکلها حول مرکز ترکیب شده و به صورت منظلم تکرار میشوند .ماندلا ارتباط بین درون و بیرون را نشان میدهد
در اینجا منظور از ماندلا اشکالی که کودکان به روی هم قرار میدهند
دنیای کودکان سرشار از ناگفته هایی است که وقتی کودک آن را به زبان می آورد و یا بر روی کاغذ ترسیم میکنند واقعا شگفت زده خواهیم شد . این تخیلات از ذهن خلاقانه کودکان سرچشمه میگیرد کودکان دارای قدرت تخیل بسیار بالایی هستند طوری که یکی از پژوهشگران در زمینه کودکان عنوان میکند که 98 درصد کودکان تخیلاتی در حد نبوغ دارند .
قبل از شروع به بحث آموزش نقاشی بایستی بدانید که مراحل نقاشی کودکان 4 مرحله است که به شرح زیر بیان میشود 1- مرحله خط خطی 2- ماندلا 3- شفاف بینی 4- واقع گرایی
که ما از مرحله خط خطی میگذریم و بر روی مرحله ماندلا که بچه های سنین دو نیم سال تاپنج سالگی ادامه دارد در این مرحله کودکان خط خطی های خود را دوباره بازنمایی میکنند معمولا قبل از کشیدن برای نقاشی تفسیر یا عنوانی را بیان میکنند اما اگر تصویر را کشیدن و شبیه چیز دیگری شد سریع موضوع و عنوان نقاشی را تغییر میدهند. در این مرحله کودک چون از مرحله خط خطی گذشته کم کم به سمت ترسیم اشکال هندسی مانند دایره مربع مستطیل و... روی می آورد که غالبا این اشکال را روی هم میکشد در این مرحله کودک تصورش از انسان یک دایره با چهار تا خط که از این دایره آویزان شده و چند نقطه و خط نامنظم به عنوان چشم و دماغ و دهن است .
لینک دانلود بزودی
شیوه نامه های سال 97- 98 با توجه به متد روز دنیا و با ساختار رجیو امیلیا طراحی شده است
بقیه شیوه نامه ها به شرح زیر :
کاردستی برای پایه اول
نمایش خلاق برای دوره ابتدایی
سفالگری برای پایه اول و دوم دبستان
هنر برای ششم دبستان